Pierwsze próby Land Rovera, by skonstruować ten typ auta podjęto już pod koniec lat 50-tych. Przełom nastąpił jednak w połowie lat 60-tych. Szefem działu technicznego był wówczas siostrzeniec braci Wilks (założycieli Land Rovera), Charles Spencer King, który mocno forsował koncepcję pojazdu rekreacyjnego. Ostatecznie prace nad projektem ruszył w 1966 r., a już rok później pojawiły się pierwsze prototypy, które nie różniły się zbytnio od wersji finalnej modelu. W 1969 r. było 26 pojazdów przedprodukcyjnych pod roboczą nazwą VELAR.
Nowy pojazd pod nazwą RANGE ROVER zaprezentowano światu 17 czerwca 1970 r. Od razu uznany za nowatorski, dzięki zawieszeniu opartym na sprężynach i wahaczach wzdłużnych, co zapewniło duże skoki. Wraz z jego pojawieniem się powstał nowy segment motoryzacji w Europie! Początkowo nadwozie było dwudrzwiowe, stalowe, a wnętrze bardzo prosto wykończone.
Range Rover I Classic (taką nazwę przyjęto w późniejszym czasie) produkowany był bardzo długo, aż 26 lat (1970 – 1996). Warto podkreślić, że jako pierwszy pojazd, został eksponatem wystawionym w w paryskim Luwrze jako „wzorcowe dzieło wzornictwa przemysłowego” w 1971 r.
W tym czasie ulegał licznym modyfikacjom i ulepszeniom, podejmował liczne wyzwania jak rajdy i wyprawy, czasem uznawane za niemożliwe, a jednak Range Rover ich dokonał. To wszystko oczywiście miało znaczący wpływ na jego rozwój.
W 1972 r. ulepszono wyposażenie, pojawiło się radio, lampy przeciwmgielne, tylna wycieraczka, centralny mechanizm różnicowy, miękka wykładzina w bagażniku. Rok później wzbogacono go o wspomaganie kierownicy, a w 1979 r. w klimatyzację.
W 1981 r. światu ukazuje się długo oczekiwany, seryjnie produkowany model czterodrzwiowy, a wraz z nim wersję limitowaną „InVogue” z bogatym wyposażeniem wnętrza: drewniane elementy tapicerki, elektryczne szyby, aluminiowe felgi, co zapowiadało ewolucję Ranege Rovera w luksusowego SUV’a. Z czasem nazwę Vogue przyjęto dla wersji z najwyższej półki.
Ewolucji ulega także skrzynia biegów. W 1982 r. wyprodukowano Range Rovera z 3-biegową automatyczną skrzynią, rok później wprowadzono 5-biegową skrzynię manualną.
Na zamówienie wyprodukowano specjalną wersję, opancerzonych Range Roverów, na wizytę papieża Jana Pawła II w Wielkiej Brytanii. To był 1982 r.
W 1987 r. następuje podbój rynku amerykańskiego przez Range Rovera, gdzie od samego początku odnosi wielkie sukcesy.
Range Rover jest pierwszym na świecie samochodem 4×4 wyposażonym w system ABS już od 1989 r. Trzy lata później wzbogacony zostaje o elektroniczną kontrolę trakcji (ETC) oraz automatyczne zawieszenie pneumatyczne i jest pierwszym samochodem 4×4 na świecie z takim wyposażeniem. W tym samym czasie Range Rover pojawia się wersję Vouge LSE z dłuższym, o 20 cm, rozstawem osi.
W 1994 r. zakończyła się produkcja dwudrzwiowego modelu Range Rover Classic, a dwa lata później całkowicie tego modelu. Od premiery wyprodukowano ich łącznie 317 615 sztuk.
To jednak nie koniec historii. We wrześniu 1994 r. na rynku zadebiutował Range Rover II P38, którego produkcja rozpoczęła się rok później i trwała nieprzerwanie do 2002 r. Markę kupił niemiecki koncern BMW. Range Rover zaoferował swoim użytkownikom wiele opcji wyposażenia pojazdu w tym czasie. 17 różnych edycji limitowanych, dostępnych od 6 do 600 sztuk, pojawiło się na rynku. Wprowadzono program „Autobiography”, umożliwiający skomponowanie auta według indywidualnych potrzeb i oczekiwań. Odbiegał w wyposażeniu od standardu auta terenowego, a konkurował z autami luksusowymi. Wzbogacony w ogromną ilość czujników, wyświetlenia komunikatów o średnim zużyciu paliwa, poślizgu kół, niedomkniętej masce czy bagażniku tylnym, podgrzewaną przednią szybę, elektryczne ustawianie foteli, wysoką jakość systemu nagłośnienia z 11 głośnikami, zmieniarką CD i sterowanego z kierownicy. Wyprodukowano łącznie 167 041 sztuk, by zakończyć całkowicie jego produkcję w 2002 r.
Następnie, w maju 2000 r., markę Land Rover kupił amerykański Ford . W 2002 r. na targach motoryzacyjnych zaprezentowano Nowego Range Rover, w styczniu w Detroit, w marcu w Genewie. Był to Range Rover III L322. Produkowany w latach 2002 – 2012. Jeśli chodzi o wyposażenie konkurował z luksusowymi limuzynami, jak Mercedes klasy S, z przewagą nad nimi w postaci możliwości terenowych. Dostępny wyłącznie z automatycznymi skrzyniami 5-biegową, od 2006 r. w opcji 6-biegowej, a w 2011 r. pojawia się 8-stopniowy automat ZF.
W 2005 r. świat motoryzacyjny spodziewał się zobaczyć nowego Range Rovera. Ku zaskoczeniu pojawił się Range Rover Sport, który podzielił linię modelową na dwie serie. Pierwsza to większe i oferowane już Range Rovery oraz druga, czyli mniejsze i nowowprowadzone Range Rovery Sport. Czym się różnił? Posiadał zespoloną z nadwoziem ramę, był mniejszy, nadal luksusowy. W 2009 r. poddany został lifttingowi: nowe zderzaki, lampy, kraty wlotu powietrza, tapicerka, tylko 6 lub 8-biegowe automaty. W 2011 r. wzbogacony o nowy system Terrain Respondse Land Rover, który miał za zadanie dostosować pracę silnika, zawieszenia, napędu i innych do podłoża, po którym porusza się pojazd. Przez lata produkcji sprzedano 400 000 sztuk.
W 2011 r. pojawił się nowy model Range Rover Evoque, którego produkcja trwa po dziś dzień. Koncepcyjny model (pod nazwą Land Rover LRX) pokazano na targach w Detroit w 2008 r. W tym samym roku markę kupił indyjski koncern TATA Motors. Oficjalnie zaprezentowany na targach w Genewie w 2011 r. Range Rover Evoque produkowany w wersji 2 i 4-drzwiowej oraz w wersji cabrio (pokazany w Genewie w 2012 r.). Długo oczekiwany. Przed rozpoczęciem sprzedaży miał już 18 000 zamówień!
Model flagowy Range Rovera IV generacji L405, produkowany do dziś, miał swoją premierę w 2012 r. na targach motoryzacyjnych w Paryżu. Całkowicie nowa konstrukcja, to pierwszy SUV w całości wykonany z aluminium, niższe, węższe i dłuższe nadwozie z większym rozstawem osi. Rok później wprowadzono wydłużoną wersję LWB. Wzbogacony w system Dynamic Response kontrolujący przechyły nadwozia poprzez sterowanie pneumatyką zawieszenia. Uznany za wyjątkowe połączenie luksusu, wydajności i zdolności terenowych.
Range Rover Sport II generacji, pokazany został na targach w Nowym Jorku na wiosnę 2013 r. Uplasował się on pomiędzy dużym Range Roverem (czyli RR IV generacji), a mniejszym Evoque.
W 2015 r. podczas targów motoryzacyjnych w Genewie pokazany zostaje po face fiftingu Range Rover Evoque. Ma zmieniony przedni zderzak, osłonę chłodnicy, wzory felg, przednie lampy (w technologii led), obicia, fotele, system multimedialny (pojawił się dotykowy 8-calowy ekran).
Początek 2017 r. to nowy model Range Rover Velar. W jego stylistyce charakterystyczne są podłużne lampy z przodu i z tyłu, schowane klamki, oświetlenie w technologii led, napęd na 4 koła.
Od tego czasu w rodzinie Range Rovera są: tzw. duży RR IV generacji, RR Sport, RR Evoque oraz najmłodszy RR Velar.
Range Rover w 2020 r. świętował 50-lecie wzorniczej i technicznej doskonałości. Z tej okazji stworzona została wersja specjalna, Range Rover Fifty, która wyprodukowana została tylko w liczbie 1970 sztuk, aby podkreślić rok narodzin kultowego modelu. Dostępny był również w trzech historycznych niemetalicznych kolorach, jak Tuscan Blue, Bahama Gold i Davos White. Posiada oznaczenie „1 of 1970” oraz „Fifty” w kilku miejscach na nadwoziu oraz we wnętrzu dla podkreślenia wyjątkowości.